ההלכה הקודמת:

שישי,

י אלול

מניין הקולות בשעת הדחק

שני,

יג אלול

אופן עשיית השברים

הריטב"א כתב שאין בין התקיעה לשברים אלא שזה קול מפוסק וזה קול ישר, כלומר – שברים הם תקיעה מפוסקת. אלא שהרמב"ן לא סבר כך, ובדרשתו הגדולה לראש השנה הוא מביא שהתקיעה והשברים חלוקים לא רק באורך הקול אלא גם באופיו. תקיעה צריכה להישמע כקול אדם המרים את קולו בשיר, ושברים צריכים להישמע כקולות של אדם נאנח, כלומר לא רק קצרים אלא גם שבורים.

למעשה, חלוקים המנהגים. יוצאי גרמניה ופולין וכן חלק מן הספרדים עושים שברים ישרים, ואילו יוצאי ליטא וחלק מן הספרדים עושים שברים שבורים. אך כל זה לכתחילה בלבד, ויוצאים ידי חובה בכל הדרכים.

שישי,

י אלול

מניין הקולות בשעת הדחק

חמישי,

ט אלול

מנהג תקיעת מאה קולות

רביעי,

ח אלול

מניין הקולות שיש לשמוע בתקיעת השופר

שלישי,

ז אלול

דיני לחם משנה

שני,

ו אלול

קידוש קודם תפילת מוסף

ראשון,

ה אלול

מה נחשב שיכר מדינה?

שישי,

ג אלול

קידוש במקום שאין לו יין, בשבת בבוקר

חמישי,

ב אלול

קידוש במקום שאין לו יין בליל שבת