אדם החוזר לסוכתו בלילה, אחרי שהות בשמחת בית השואבה וכדומה, והולך לישון בסוכה, לדעת המשנה ברורה יברך "לישב בסוכה" על השינה, וכן כתב הרב שלמה זלמן אוירבך. ומנהג הספרדים וכן דעת בעל "שולחן ערוך הרב" שלא יברך, כי הברכה על האכילה שאכל במשך היום פטרה את כל הישיבה שישב בסוכתו בהמשך היום.
מי שבירך "לישב בסוכה" על אכילתו ואחר זמן אכל סעודת פת נוספת, אם לא יצא בינתיים יציאה גמורה מהסוכה לא יברך "לישב בסוכה" בסעודה הנוספת. אומנם אם הלך לבית הכנסת להתפלל וכדומה, יברך בסעודה השנייה "לישב בסוכה" פעם נוספת.