ההלכה הקודמת:

רביעי,

טז אייר

בסיס באקראי

שני,

כג ניסן

ברכת "שהחיינו" בימי הספירה

 

כתב ה"מאמר מרדכי" שטעות ביד האנשים שאינם מברכים "שהחיינו" בימי הספירה. מקור הטעות הוא בהשוואה בין ימי בין המצרים לימי העומר, אלא שאין לדַמות ימי פורענות לימי הספירה, שהם ימים גדולים המחברים את זמן חירותנו לזמן מתן תורתנו.

דברי ה"מאמר מרדכי" אינם מוסכמים, ויש ספרים שהובא בהם שאין לברך "שהחיינו" בימים אלו. להלכה, מי שמנהג אבותיו לא לברך ימשיך במנהגו, אבל מי שאין לו מנהג ברור אינו צריך להחמיר, מכיוון שלא הובא דין זה בשולחן ערוך, והן המשנה ברורה והן הילקוט יוסף התירו את הדבר.

לגבי קניית בגדים חדשים, למנהג הספרדים יש הסוברים שטוב להדר ולא לחדש בגדים בימים אלו, ואם יש צורך לחדש מחדשים רק בשבת (ילקוט יוסף), ויש שהתירו לחדש (הרב מרדכי אליהו). למנהג האשכנזים, כיוון שהמשנה ברורה לא הביא דין זה, נראה שאין צורך להחמיר.

רביעי,

טז אייר

בסיס באקראי

שלישי,

טו אייר

בסיס לדבר האסור והמותר

שני,

יד אייר

מקרים שבהם הבסיס אינו נאסר

ראשון,

יג אייר

בסיס לדבר האסור

שישי,

יא אייר

המשך הלכות מוקצה

חמישי,

ט אייר

טלטול בעלי חיים

רביעי,

ט אייר

טלטול בגופו

שלישי,

ח אייר

היתרים נוספים מטעם טלטול מן הצד