ההלכה הקודמת:

שישי,

י אלול

מניין הקולות בשעת הדחק

שישי,

כז תמוז

דיני כביסה בתשעת הימים

מובא במשנה במסכת תענית שאין מכבסים ומגהצים בשבוע שחל בו תשעה באב, וכן מנהג הספרדים. ומנהג האשכנזים להחמיר ולא לכבס ולגהץ מראש חודש אב. אומנם אם אין לו בגדים מכובסים או אין לו בגד ראוי לשבת, אפשר להקל ולכבס עד שבת שלפני תשעה באב. מי שנוהג מנהגי אשכנז אסור לו לבקש ממי שנוהג מנהגי ספרד שיכבס לו, אף על פי שהספרדים לא נהגו בזה איסור עד שבוע שחל בו.

ניקוי מקומי של כתם אינו נחשב כיבוס ולכן לא נאסר. בגדי קטנים המתלכלכים תדיר מותר לכבס בימים אלו, ונראה שבמקום הצורך אפשר להחשיב ילדים עד גיל שש כקטנים לעניין זה. לאשכנזים הנוהגים לא לכבס מראש חודש אב עד שבוע שחל בו, אפשר להקל במקום הצורך לכבס גם בגדי קטנים עד גיל בר מצווה (דעת החיי אדם).

שישי,

י אלול

מניין הקולות בשעת הדחק

חמישי,

ט אלול

מנהג תקיעת מאה קולות

רביעי,

ח אלול

מניין הקולות שיש לשמוע בתקיעת השופר

שלישי,

ז אלול

דיני לחם משנה

שני,

ו אלול

קידוש קודם תפילת מוסף

ראשון,

ה אלול

מה נחשב שיכר מדינה?

שישי,

ג אלול

קידוש במקום שאין לו יין, בשבת בבוקר

חמישי,

ב אלול

קידוש במקום שאין לו יין בליל שבת