כתב השולחן ערוך שהציבור צריך לכוון דעתו לברכות העולים לתורה ולברכות ההפטרה ולענות אמן אחרי הברכות, וייחשב הדבר לעונים להשלמת מניין מאה ברכות במקום הברכות החסרות בשבת.
במקרה שקראו בטעות הפטרה לא נכונה, אם קראו מעניין הפרשה או היום, כגון שבשבת ראש חודש קראו את ההפטרה הרגילה או קראו הפטרה שהיא מנהג עדה אחרת וכדומה, אזי משלימים את ההפטרה הנכונה אך אין חוזרים ומברכים את ברכות ההפטרה; אבל אם קראו הפטרה שאין לה קשר לפרשה או לשבת, כגון שקראו הפטרה של פרשה אחרת, חוזרים וקוראים את ההפטרה הנכונה בברכה.