ההלכה הקודמת:

חמישי,

ד כסלו

שכר מצווה בשבת

שלישי,

ג תמוז

תקנת קריאת ההפטרה

אחר קריאת התורה מפטירים בנביא. קריאת ההפטרה נתקנה בזמן גזרות השמד, כשאסרו הגויים לקרוא בתורה, ולכן תיקנו חכמים שיקראו כ"א פסוקים בנביא כנגד מספר הפסוקים המינימלי שחייבים לקרוא בתורה בשבת. גם אחרי שבטלה הגזרה המשיכו במנהג זה.

יש שכתבו שצריך לקרוא את ההפטרות מתוך ספר נביא שלם הכתוב על קלף דווקא. כן הנהיג הגר"א וכן נוהגים בחלק מהקהילות, ואשרי חלקם. ובקהילות הספרדים יש הכותבים על קלף רק את ההפטרות, ולדעתם זה עדיף מהספרים המודפסים (ילקוט יוסף). והקוראים מתוך הדפוס יקראו מתוך נביא שלם דווקא ולא מתוך החומש (מגן אברהם), ולכן נוהגים להכין תנ"ך שלם לקריאת ההפטרות. אם אין תנ"ך שלם קוראים את ההפטרה גם מתוך החומש.

חמישי,

ד כסלו

שכר מצווה בשבת

רביעי,

ג כסלו

איסור שכר שבת

שלישי,

ב כסלו

הקדשת חפץ לבית הכנסת בשבת

שני,

א כסלו

עיסוק בשידוכים; מכירת עליות

ראשון,

לא חשון

דיבור בצורכי מצווה

שישי,

כח חשון

הרהור בעסקי חול ושיחה בטלה בשבת

חמישי,

כז חשון

דברים עתידיים ודברים שנעשו בעבר

רביעי,

כו חשון

עיסוק בדברי מצווה בשבת, ודיבור על דברים שאסור לעשותם בשבת